2011年4月10日

回鄉奔喪

 2011年3月17日

清明時節雨紛紛, 路上行人欲斷魂...咁又未至於此,
但也手忙腳亂; 話說晨早起來準備去做gym,
八時三十分電話響, 堂妹來電說其母走了, 即是我家嬸嬸,
希望至親出席奔喪.
因為內地的規定, 人一走第二日便火化了事;
嬸嬸早上八點走人, 我們當然要趕回鄉, 但每日兩班直通車,
八點的已來不及, 唯有坐下午一點班車回鄉. 車程要五小時啊!
過了佛山已近黃昏
好喇! 過西樵大橋了, 好快到家喇!
6:47pm終於到了, 親朋在家門迎接.
進門後向嬸嬸遺體上香, (原來是成個人放在家中大廳);
隨著同親人寒暄一番, 便去吃晚飯,
飯後要一大群人陪堂弟到河邊取水後, 我們才回酒店休息;
什麼守夜皆由他們的親生子女去搞喇!
一宿無話晨早起來, 吃過早餐又要趕回去上香,
上香後等棺木送來才有事做...我家的早屋啊!
 咁! 我就周圍影吓相先! 因為好少回老家, 雖然有屋有地,
 但都是由嬸嬸打理, 所以回鄉次數五指都夠數,
這次真的是長大後, 最清楚了解早居的情形的一次了.
  有一傳說, 鄉名鳳巢, 鳳巢發女不發男,
所以男的多離祖向外, 留在巢中的男多會變鵪鶉, 又幾準啊!
真喺見到好多鵪鶉, 而鳳巢內的女權高漲,
事實這裡的女人個個都可撐半邊天,
全鄉都是女人發聲, 個個都好本事的.
男人們雖然冇乜聲, 但喺佢哋好安樂啊! 傾吓講吓抽抽煙,
一日三餐他他條條, 你哋叻嗰d就做到一隻吼咁啊!
這是我家鄉新建的的門樓
門樓則邊...例有的土地社公廟
家門對出的一片池塘農地
中間是祖屋, 右手旁是新建的鄉公所.
祖屋對出是個藍球場、漁塘和農地.
祖屋分左右兩房人, 即我爸兩兄弟; 這邊是我們大房的,
這是廚房, 再後才是大廳.
屋高兩層, 下面是大廳, 廳後有一大房,
以前是祖母住, 只有長老才可住廳後房.
十二時開始出殯, 我們至親的要跟住副壽,
繞村行一團, 再去火化場;  
事後所有工夫都由堂妹自己一家及村中親友處理.
說也神奇在途中, 我嫂嫂的衣袖上竟然來了一隻荔枝蝽,
於是眾人立即舉機狂拍, 之後都唔肯走啊! 要我捉走牠才了了這段落.
親友說可能嬸嬸回來了~~~
隨著, 我們大房人都趕下午3:30分直通車回港;
從門樓出去坐巴士去直通車站.
在等車時有一南海燕, 站在我頭上不停地唱,
好像是在送別我呢?!
十多分鐘來到西樵山的白雲洞下車,
再走十五分鐘才到車站.
沿途看到西樵山的登吊車, 今次冇預備,
沒打算遊樵, 但日後一定要去一遊啊!
途經西樵山國際青年旅社
旅社對外的白鶴池
再看山下的園景, 真的好美啊!
從老榕樹直入就是西樵大洒店
來到中旅車站, 有好多賣大餅的店舖.
個個都話喺正宗, 但正宗的那間冇開門啊!
不理是不是正宗, 我都買了兩個, 店員說一開袋就要吃完,
因為冇添加劑, 好快變壞的. 我就是不聽話, 浪費了一半喇!

沒有留言:

張貼留言

謝謝留言